Copper John med Ned Flanders

Ett gäng ”Copper John” är nu färdigbundna under översikt av Mr Flanders. Ursprungsmönstret är bundet av John Barr (Colorado)

Jag valde att göra i färgerna koppar, Grå och röd på krokstorlek 14. För att imitera luftbubblan använde jag Bug Bond. Ett fantastiskt flugbindningsmateriel jag nyligen börjat närma mig.

ska väl nu också testa på att göra min första ”bindinnehållsförteckning” eller vad det nu heter?

Krok: Gamakatsu S10-B s.14
Huvud: guldskalle i någon storlek.
Bindtråd: 02-Black 8/0 (textreme, standard)
Kropp: Tunn blyförtygning, Koppartråd
Stjärt: Gås-biots
Torax: Påfågelhearl samt ”embossed Flashback pearl”
Ben: Grå Partridge…
och slutligen: Bug Bond.

(mycket lättare att skriva bakrecept, men alla barn i början… )

4 thoughts on “Copper John med Ned Flanders

Kommentera

