Mellanlandning…

Vaknar tidigt av att Thomas iklädd skor och jacka puttar på mig och ber mig att låsa dörren
efter honom (jag har bara en nyckel)
”Men klockan har ju inte ringt än” mumlar jag sömndrucket fram… Thomas går till köket och ser efter.. 02.10 lyser de röda siffrorna… GRATTIS! Vi somnar iallafall om, och går upp några timmar senare. Jag hinner få två tonåringar sittandes på mig innan jag kommer upp ur bäddsoffan. Kaffe, kaffe, kaffe och ännu lite kaffe senare… Dags för jobb!

Skogsutflykt i regnet är dagens aktivitet.. trivs jag med, men kanske inte så många andra… Vikarien är som hon är.. Skönt att sjuk Paula-kollega återkommer imorgon…
Hemma efter 17.30..efter att ha ”råkat” köra upp på avstängd påfart till E-18…(det bara blev så)…handla lite mjölk sen hem… bara en liten mellanlandning… ska till Thomas strax och se efter vilken tid han ska upp i natt och tro sig fara till jobbet…Men tack och lov har han två nycklar.. (he, he)
Lång arbetsdag imorgon och därefter skall jag köra en av mina allra bästa vänner sedan ca 18 år (Fy, fabian vad gamla vi är Claes!!) till Söderhamn, som skall bli hans nya hemstad tillsammans med kvinnan i hans liv…

Våran dagsplanering har varit vilka kartor vi skall medta och hur vi ska åka och hitta dit…ha, ha… med mitt eminenta lokalsinne och hans ingejörs-kart-kunskap så ska vi nog slippa ta med tält och stormkök. Frågan är bara hur vi ska hitta till Sala. Och sen ville jag stanna i Gävle och spela flipper, men det fick jag inte… vi skulle tydligen inte dit. Så det får väl bli nåt beach-bollspel på nån mörk rastplats.. Långt att åka fram och tillbaka med en risig gamal Volvo med hål i… Men det gör jag så gärna… Vi kanske sjunger schlager hela vägen… vem vet??

Claes och Gunilla!! Ha ett framtida gott liv tillsammans!!
Ps. När blir det inflyttningsfest??

2 thoughts on “Mellanlandning…

  1. Tack för det vännen!Fram kommer vi säkert på något sätt med eller utan bollspel eller flipper på vägen ;)OK! Inflyttningsfest beställd. Det får vi förstås ordna vid tillfälle.Ses i morrnClaesPS Man är inte äldre än man känner sig *L* DS

  2. Hallo..så du hittar inte till söderhamn?! Vi har ju varit där! He he..jag skulle nog inte hitta jag heller..utan karta alltså. Hoppas du slipper vakna 02 i natt..hi hi..det är mycket skönare med en hel nattsömn!;) Kramens till dig..

Kommentera

