Sista helgen innan jul…

så var det äntligen fredag och jag har överlevt veckan med sjuka barn (på jobbet), pepparkaksbak… nåja…det var Paula som bakade… jag höll i nålen och gjorde hål i kakjävlarna så vi kunde hänga upp dem… efter en del kladd blev det också namn på dem, i kristyr… Så skönt att man bara tvingas till detta en gång om året…

Ute har den sista snön regnat bort… Cykeln har blivit lagad, men bilen står snällt kvar på sin plats… Har gjort några diffusa startförsök men utan resultat. Hur som haver… det hinns med… Inte en enda julklapp är inhandlad heller, men det hinns väl med? Vilken dag som helst nu… (kanske dagen innan när lönen kommer…)
Ska jobba alla mellandagar och det slog mig plötsligt att det kanske inte blir så kul… Alla andra ska vara lediga och sitta uppkrupna i soffan, knapra knäck och mysa med glögg och ha lååånga sovmorgnar… Ja, ja… det hinner jag väl också med, vilket år som helst…

Så är det dags att börja planera inför nyår också… men just nu ska jag bara VARA. Ha en ledig helg tillsammans med Thomas… för det är inplanerat i almanackan… T+J=SANT står det.
Släktkalas för Frej imorgon, men det blir hemma hos Kenneth och jag slipper alla förberedelser…. så skönt!!

Have a nice weekend, everybody!! det ska jag ha!

Kommentera

