En död Varg

Thomas brorsa var ute och pimplade Regnbåge idag, när hans son och kompis såg något pälsigt sticka upp ur isen. De hämtade en yxa och högg loss det de trodde kunde vara ett rådjur, ganska förvånade halade de upp en varghane. Den har troligtvis gått igenom isen runt jul, innan den hunnit bli tillräckligt tjock. De fann inga skottskador, så det var troligtvis den grymma moder natur som skördat ett offer.


Micke ringde Thomas som for dit med kameran,
likaså VLT och Polisen… som han ringde på vägen dit.

Synd tycker jag på ett så Mäktigt, mytomspunnet och Vackert djur.
Men eftersom jag ”missade” det hela genom att dejta tvättstugan, så var Thomas så snäll att ta med sig en bit av svanstippen hem till mig så jag kan binda några Wolf-Streamers…

One thought on “En död Varg

  1. Hej och håå..dejtar också tvättstugan! Vilka bilder du lägger ut i dag då!! Stackars varg säger jag bara.:( Annars bara bra? Snart nyår..snorigt är det..jobbar och sliter..vill helst bara vara ledig!Kramen:)

Kommentera

