So far, so good…

det nya året har hunnit börja… Ännu så länge allt lungt.. har dammsugit upp de sista smulorna efter nyårshelgen, jobbat lite och tagit det lungt… Det är nästan för lungt för att det ska båda gott, men jag har hoppet. Har nyss packat ner pimpelspöt, maggoten ligger och krälar i kylskåpet, långkalsonger och fleecestället ligger redo för morgondagens pimpeltur. Årets första. Minusgrader, klart och soligt… kan inte bli bättre… Jo, om det ikväll slog till och jag kammar hem storvinsten på V75:an som jag och Thomas köpt idag. Hur sjutton ska man klara sig fram till lön annars? Den ständiga ekonomiska kampen… det går ju inte att låna jämt heller, och jag är inte den som slösar i onödan… unnar mig inget eget faktiskt, har inte gjort det på länge… hyra, övriga räkningar, mat, barnen och deras aktiviteter… mer än så blir det inte. Visst går det, men det är inte roligt att ständigt ha tankarna på hur pengarna ska räcka till … och får man lite till övers så pajar ju bilen eller nåt sånt… Men jag lever och har hälsan likaså mina barn och mina andra nära och kära. Och det är gott nog.

Men ändå… jag skulle vilja bli så rik så jag hade råd med min nuvarande levnadsstandard…

Kommentera

