Faller som käglor

ja, det gör alla på min arbetsplats… i måndags var båda mina kolleger sjuka och halva barngruppen… färre idag och på eftermiddagen sände jag hem ytterligare två barn med stigande feber… Onsdagen kan bli intressant… förmodligen drabbar det inte mig förrän till helgen eller så står jag pall… utevistelse, handsprit och överdosering av kaffe borde väl hålla bakteriena på avstånd…

Nu väntar iallafall ett ljuvligt skumbad med en stunds bokläsning… därefter står en gigantisk disk och stirrar illasinnad mot mig, väsandes: ”disssska miiig”. Törs nog inget annat.

2 thoughts on “Faller som käglor

Kommentera

