Hur tänkte Simms här?

Jag har länge funderat på att skaffa mig en vadarjacka, och nu har jag bestämt mig och sakteligen börjat kolla runt lite på olika modeller och diverse utformningar. Märket är inte så viktigt men kvalitén och användbarheten har prio…. Bläddrar lite förstrött i Simms produktkatalog för 2010 och hittar en vadarjacka ”design for ladies”. Det är roligt att företagen intresserar sig för att tillhandahålla större kollektioner av fiskekläder också för oss tjejer… MEN… jag kan inte låta bli att irritera mig över beskrivningen av denna sk. vadarjackan.

Fickorna är flanellfodrade, vilket i praktiken inte torkar särskilt snabbt. Medans herrmodellernas fickor är fodrade med snabbtorkande fleece. Herrmodellerna har stora rymliga fickor för flugasken och diverse material, medans Dammodellen har en lite ficka för ”Lip-Balm” !!! Är det meningen att jag ska knyta fast mitt lypsyl/läppglans på tafsen och stå bredvid vattnet och se söt ut eller ska jag fiska? Duger inte en vanlig ficka att slänga ner lypsylet i? Ännu en skillnad är att Dammodellen saknar fäste för håv och det är ett minus… Jag tycker att jackan i sig är snygg, men att kalla den för vadarjacka får mig verkligen att fundera på hur Simms tänkte här…

Kommentera

