Tortyrredskap för fiskar??

Var till en fiskebutik i Uppsala häromdagen och gick runt och tittade på avdelningen för ”inte flugfiske” Där, långt ner på en hylla låg det något som mest liknade ett tortyrredskap. Det såg inte alls ut som något trevligt fiskeredskap utan med min fantasi tänkte jag ju genast liknelsen med Saw filmerna (framförallt saw7)

Insåg efter en stunds surfande på nätet, att det är en livlig debatt emellanåt angående med eller utan levande bete… Sverige verkar inte vara lika ivriga som ex, Usa att använda levande bete, men vad vet jag. Vart man drar gränserna i olika frågor är alltid tolkningsbara utifrån betraktaren…

Detta får mig nästan att känna mig skyldig även som ”endast” en liten flugfiskare…. Jag använder ju också krok, även om jag mest kör hullinglöst, försöker tänka till både en och två gånger på hur jag hanterar fisken osv…  Nåväl, jag tänker inte ge mig in i någon monolog i frågan med det lilla köttet jag har på benen. Tyckte bara den här ”fiskegrejen” jag hittade såg allt annat än trevlig ut, och om någon undrar så, JA, jag har sett alla 7 saw filmerna😉

2 thoughts on “Tortyrredskap för fiskar??

  1. Ping: Årskrönika 2011 « fiskemorsan

  2. Ping: Fiskeredskap förr « fiskemorsan

Kommentera

