Itsy bitsy spider ♫ ♪

Efter att ha bundit en massa larver, skalbaggar och giraffer ville jag prova på att göra en spindel… småkryp har alltid facinerat mig. När jag var liten hade jag fickorna fulla av diverse kryp när jag kom hem, som jag släppte ut i mitt rum och byggde små hus och miniatyr världar åt. Dock var min mamma inte alltför överlycklig av allt som senare kröp omkring i huset… Själv njöt jag i fulla drag.

Kroppen är formad av foam och benen är gjorda av limmad bindtråd. Jag ”skrapade” av lite fibrer från ett påfågelhearl för att försöka få till en liten hårig bakdel, men det skall nog finurlas på lite mer hur det kan göras bättre. Att binda ”insektsflugor” är ju hur kul som helst, utmanande och väldigt lärorikt. Me like!!

2 thoughts on “Itsy bitsy spider ♫ ♪

Kommentera

