oväntad vinst

Fick läsa ett ”Grattis till Fluglinan” på min facebook-sida (tack Magnus Uhr) och blev minst sagt förvånad först innan jag förstod vad det var frågan om. Historien bakom det hela, var att de första 1000 som ”gillade” sportfiskemässans fb-sida var med i en utlottning av fina priser och jag var en av dem. Vinsten var en lina från Vision, och jag blev så underbart glad…🙂

väldigt passande nu också när jag försöker lära mig mer om linor och annat trassel.

Nite är en allaround-klumplina med coating med låg friktion och som också är mjukgörande i sig själv. Linan har en compund-liknande tapering och är tvåfärgad med en mangofärgad klump och ljusgrå skjutlina, för att vara enkel att se på vattnet. I spetsen sitter en fabrikstillverkad ögla för att enklare kunna byta tafs. Nite har en flätad kärna och har inget rullminne, ens i riktigt kallt vatten. Finns i flytande i klasserna #4-8
(text&bild hämtad från visionsflyfishing.com )

Ska nog våga mig på att återkomma med recension av linan, håll utkik🙂

Kommentera

