Superlim

superlim, ett viktigt tillbehör för många som binder flugor… Själv skulle jag inte kunna klara mig utan, samtidigt kan man förbanna sig själv riktigt rejält när fingrarna sitter rejält fast i varandra, och man önskar den där limtuben dit pepparn växer..

Man testar det mesta för att få bort det. Aceton, hett vatten, nagel/fot fil.. you name it. Visst försvinner det så småningom, men ack så onödigt. Och för att inte tala om de gånger man spiller ut limmet, över material, fjädrar, verktyg m.m. En vacker dag kanske man lyckas med konststycket att limma fast sig själv vid både städ, bord och med en massa material som prydnader, skulle inte förvåna mig ett dugg, men jag antar utmaningen.

Du som läser detta, har du något supertips att dela med dig av hur man på ett snabbt och smidigt sätt kan få bort superlim från fingrar så lämna gärna en kommentar. Själv ska jag ta och fila fingrarna lite😉

6 thoughts on “Superlim

  1. Ja du, det finns nog inga vettiga tips mer än att vänta ett par tre dagar tills limmet släppt från huden, eller rättare sagt, huden ömsar sig själv😉
    Annars är det nog filar av olika slag som funkar bäst, eller lite bensin på en bomullstuss och gnugga på..
    Men det bästa tipset är nog att hålla fingrar och mateial som inte ska limmas på behörigt avstånd från limtuben!!🙂 *fniss*

  2. Lyckades precis få på fingrarna och sökte och fann din förfrågan med ang problemet med att få bort det. Funderar på om handsvett kan hjälpa det lite på traven, då borde det ju lossna från insidan. Får helt enkelt ta och bli lite svettig.

  3. ett litet tips är att använda loctite med pensel. använder alltid det nu för tiden och då blir det inget lim på fingrarna. Mvh Kenneth

  4. Hej!
    Jag tror att jag har en lösning på problemet med limhuden på fingrarna.
    Testa att ta ett tunnt lager med dubbingvax på de fingrar som skall ta på limmet innan fingrarna når limmet. Det funkar för mig🙂

    Ha det!
    Johan

Kommentera

