Tadaa, en Vedklabbe

det börjar närma sig mässdags och det är mycket som skall hinnas förberedas. Ska jag nu sitta på Flugbindargatan i 4 dagar och ”le och vinka” samt binda en och annan fluga🙂 så kan det ju vara trevligt att visa upp flugorna på ett trevligt sätt. Som vi alla känner till så är ju Mammor väldigt fiffiga ibland, min inget undantag. Hon kom på iden med en vedklabbe och jag föll direkt.

Jag borrade en massa hål och sen var det dags att sandpappra det hela för att få en mjuk och len yta. Därefter kom jag på den ack så osmarta iden att blötlägga trät, vilket resulterade i att de borrade hålen på något mystiskt sätt krympte, så det var bara till att sandpappra upp dem igen… skulle behöva sandpappra ännu mera, men nu får det vara som det blev

 Jag band upp några testflugor och slutresultatet känns helt ok. Känslan av att vara lite som ”The Log Lady” kom över mig, undrar varför?

2 thoughts on “Tadaa, en Vedklabbe

Kommentera

