Flugfiskemässan 2012

Vet inte riktigt vart eller hur jag ska börja. har nog inte riktigt landat ännu. 4 fantastiska dagar tillsammans med fantastiska människor sätter sina spår i hjärtat.  Trots en envis nästäppa som fick mig att överdosera näs-spray i gigantiska mängder så har det varit såååå himla roligt och framförallt väldigt lärorikt. Kroppen orkade med och det var härligt att få träffa gamla och nya vänner och bekantskaper ♥ Skulle kunna skriva en hel roman om dessa dagar men bilderna får tala för sig självt.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Väldigt kortfattat: Lugn start på torsdagen och alldeles lagom med folk att ”öva upp” sig med. Fredagen blev lite intensivare och eftersom jag tydligen inte begåvats med förmågan att prata och binda samtidigt blev det inte många flugor bundna den dagen ;-) På kvällen åkte Jag, Marc, Felix och sötnöten Sussi ut för att umgås över en god middag och njuta av varandras sällskap.
Alla laddade inför Lördagen och trycket på folk ökade avsevärt. Mycket skoj och roligt mellan oss på flugbindargatan, fantastiskt roligt med alla människor som kom och gick. Av Hasse fick jag veta att fjädern jag hittat ute och använder till diverse flugbindning kommer från en Grågås. Tack för det Hasse ♥ Min goa ”Bloggranne” Patrik kom med sin söta Anneli och förhoppningsvis dröjer det nu inte länge innan även hon är en inbiten flugfiskare😉 (och flugbinderska) På något sätt skulle jag vilja kunna förmedla den stämning som råder i sällskap av ”fiskefolk” men jag antar att alla ni fisketokar/flugbindare därute förstår vad jag menar.. om inte, får ni skylla er själva!! Det bidde inte så många kaffevändor under lördagen eftersom man ville vara på plats och placeringen av kafferum och matsal var låååångt borta i andra änden av mässhallen. Jag och Ulf fick dock nästan inte komma in i matsalen då jag tydligen försökte smuggla in kaffekoppen (för påfyllnad av kaffe på tillbakavägen) Kanske trodde de att jag skulle smuggla ut mat till de stackars andra hungriga flugbindare som satt kvar…😉 Nåväl, Eftersom man helst ville vara på plats så fick man ju även möta Mr Hoffman som är en grymt duktig flugbindare, Uggen och fina Gina samt fina Kina, Ett gäng Korvmaffioser, Edgare, Christer Holmberg med Syster Yster och en massa andra jag i detta nu glömt bort men som jag tycker väldigt mycket om Kvällen avslutades med lite förmingel på Jussis hotellrum och därefter en trevlig och mycket god middag med tillsammans med hela flugbindargänget. Kan lova att jag somnade gott den kvällen. Söndagen var på något sätt vemodig eftersom det närmade sig slutet. Jättekul att få sitta bredvid Joel och eftersom vi båda binder för JsonSweden så delade vi godispåse!! (bara så ni vet) Dessutom är han en riktigt entusiastisk, cool kille med skinn på näsan som binder fantastiska flugor. Mycket trevligt att fått träffa och umgåtts med Leif Ehnström under dessa dagar, fantastiskt go människa som bjöd på många tips ♥ Min Flugbindaridol Ulf är ju bara så grym vad han än tar sig för, både med eller utan böjda handleder😉


Det var inte det lättaste att få detta kortfattat, tror inte jag lyckades särskilt bra med den bedriften. men, men… Summa summarum så var detta bland det roligaste jag gjort, och jag ser fram emot sportfiskemässan om 2 veckor. Då får jag träffa Joel, Peter och Ulf igen. Och Emma (samt en massa andra goa gubbar och gummor) Anders Ståhl hoppas jag få umgås mer med på fiskemässan i Irland, Killyleagh skiftet juni/juli. Nästa år väntar ev. Tyskland. En sista sak vill jag ha sagt innan ni får surfa vidare. Har innan och under mässan fått frågan om vad som är min ”specialitet” som flugbindare, och det är glädjen över att binda flugor, för det är så rackarns roligt!!

over and out!!

One thought on “Flugfiskemässan 2012

Kommentera

