Sportfiskemässan del III

 …sista dagen av 3 dagars fantastiskt tillvaro bland likasinnade och andra tokar. Jag var riktigt trött i kroppen och lederna värkte, men vad gör väl det på en skala? Jag har haft det riktigt gott och min bordsgranne Joel Björn går inte av för hackor, vare sig det gäller flugbindning eller personlighet. Dessutom binder vi båda för J:son. Nu håller vi tummarna för att han kommer in på Forshagaakademin (Sportfiskegymnasiet)


Mycket trevligt var det också att få träffa och sitta på samma flugbindargata som Desiré Orre, som på bilden är i full färd att signera i Millings bok till Sötnöten Sussi, övervakade av den alltid lika trevliga Clas från Mälardalens Sportfiske.


Det som var lite extra roligt med årets flugbindargata var att vi faktiskt var 4 tjejer/damer på plats. Helen Kensby och..

Caroline Emmet. som jag träffade för första gången Sommaren 2011 i Killyleagh på Irland.


Johan Sterner

 Martin Ångnell

 Peter Scheffler

Anders Ståhl


Ulf Hagström fick dagen till ära hjälp med flugbindningen utav sonen Kristoffer, en riktigt cool och go kille 🙂


Tellis Katsogiannos


Det finns vissa få tillfällen i livet man undanber sig detaljer, men att det rör sig om två riktigt goa ”gubbar” råder det ingen som helst tvivel om 😉 Marc Fauvet och Chris Reeves in action…

Allt jag upplevt finns tyvärr inte dokumenterat på bild, eller så är det väldigt censurerat… 😉 but thats life!


sist men inte minst, the one and only: Niklas Dahlin som gjorde sitt bästa för att hålla ordning på oss andra… TACK!!!♥  (med hjälp av Anders Grünning som såg till att vi inte svalt ihjäl m.m)


Precis som vanligt går tiden alldeles för fort när man har det roligt. För mig har de här dagarna varit otroligt lärorika, utbyte av ideer, kunskap och galenskap. Stämningen har legat på en hög nivå och så fantastiskt att få lära känna nya och träffa gamla vänner och bekanta. Denna mässa var liksom lite utav startskottet för fiskesäsongens början… själv ska jag försöka vila ordentligt mellan varven och börja läsa boken Tyst hav skriven av Isabella Lövin, som jag fick låna av Anders Ståhl…

the end!

4 thoughts on “Sportfiskemässan del III

  1. Supertrevligt inlägg och nu sörjer jag för att mässan och dina delar av dem är slut 😦
    Tyst hav är en superbra bok, man får många tankeställare och önskar att man kan göra mer än man redan gör! Läste den för ett par år sedan och ska nog läsa om den snart igen..
    Kram till dig sötsemlan! ❤

  2. Jag saknar gänget ! Hälsa Marc !
    Och chans till bildförväxling igen ! Nu hade jag läsögonen med, och jag heter inte Klas, och har sällan numera jeans.
    S C , T L Anders

Kommentera

