Modell för en dag

…någon gång skall väl vara den första. Tänk att klä upp sig i full fiskemundering och kliva ut i vattnet och låtsas att fiska. Det var faktiskt inte så lätt som det låter.. Vinkla sig hit och dit, samtidigt som man skulle kasta, akta sig för grenar, hålla balansen etc.. Och även fast jag VISSTE att jag inte hade någon fluga på (hade ju inte ens fiskekort) så kände jag den där förväntan i mig, att snart… snart hugger det… Hade tidigare blivit intervjuad av Tidningen Shortcut och nu var det dags för deras fotograf Jezzica att ta några bilder..

Vi begav oss till en del av Svartån som går genom centrala Västerås. Fiskepremiären hade gått av stapeln igår (14/4) och det var gott om fiskande folk runtom. Marc fick agera ”assistent” och hålla i blixten, samtidigt som han själv tog bilder av händelsen. Det färdiga resultatet med intervjun kommer i ett senare inlägg…

Att agera modell på riktigt var väl inte det mest upphetsande jag gjort, men fantastiskt roligt att bli uppmärksammad i andra sammanhang än i ”fiskekretsar”. Att få visa upp det intresse man har och låta andra, i det här fallet unga akademiker, få inspireras och förhoppningsvis få upp ett öga för att fiske/flugbindning är något som är grymt roligt!!


🙂

9 thoughts on “Modell för en dag

  1. Härligt Jeanette, När artikeln kommer så vore det skoj att få länka till den från Fjällornas hemsida. Det kommer helt säkert bli fantastiska bilder. KRAM

    • tack sötnöten, ja vi får se vad det blir av det hela. Jag var nyvaken och låg under täcket under själva intervjun, så det kan nog bli lite hur som😉
      kram!!

  2. Se sån stil hon har! Hoppar från sten till sten, håret fladdrar i vinden, fisken hoppar runt benen, svingandes sitt trollspö…😉

    Snygg modell måste jag säga och kul att du sprider flugfisket till massorna…🙂

Kommentera

