Fiskebloggare och Fiskebloggerskor

det är ganska otroligt hur vissa saker som hänt i livet kan passera omärkt förbi, eller förpassas i glömska om man nu ska tala vardagsspråk. Strax före julen 2011 fick jag frågan av Thomas Schönström som driver Bloggen ”Åtankar” om jag, tillsammans med några andra utvalda bloggare ville vara med och berätta lite om varför vi bloggar om fiske och allt annat som hör det till. Resultatet skulle publiceras i tidningen Allt om Flugfiske i början av 2012…

Därefter gick livet sin gilla gång, i teflonanda. dvs inte mycket fastnar där det borde 😉 Så jag blev glatt överraskad idag när jag var och storhandlade och stannade kundvagnen vid tidningshyllan och bläddrade runt i fisketidningarna och såg mig själv och några av mina blogg-grannar…

i det senaste numret av AoF. Självklart köpte jag tidningen. 🙂 Allt om Flugfiske är en av de få fisketidningar jag faktiskt köper lite då och då. Roligt med lite Uppmuntran för oss ”fiskebloggare” och roligt att vi blir fler och fler. Extra roligt också att det blir fler tjejer som bloggar om fiske, kanske det är ett forum som passar tjejer bättre än de fiskeforum som finns, där tjejerna lyser med sin frånvaro? Kolla in dessa svenska fiskebloggar, drivna av tjejer:

Sussis Symfoni
Wilderness Woman
Trollsländan
Fly for Art
Gösdrottningen
Pure Fishing

Detta är dem jag känner till just nu, hoppas att upptäcka fler. Om du som läser detta kan tipsa om någon så hojta till!!

 

5 thoughts on “Fiskebloggare och Fiskebloggerskor

  1. Ja, jag tror att du var den första bloggerskan inom fisket jag hittade till.. sen dök de andra upp efter hand! Jättkul!! 🙂 Nu måste jag köpa den tidnngen också!! 🙂 ❤

  2. Oh vad roligt med fler tjejfiskebloggar!!
    Jag är själv nybörjare inom fiske men tycker att det är väldigt kul. Jag är tillsammans med en kille som fiskar varje dag under säsong och vi driver tillsammans en fiskeblogg. I den försöker i alla fall jag få ut mer om tjejfiske 🙂
    I sommar kommer jag också att ta kastkurser inom flugfiske, och det ska bli väldigt spännande.
    Kommer definitivt följa dig och de andra tjejerna sen 🙂

    • Hej Elina, vad kul med flera fiskebloggeskor. Ska kolla in den.
      Lycka till med kastkursen i sommar. 🙂

      (ps. jag lämnade en intressant länk till dig under din post ang. rosa fiskeprylar 😀 )

Kommentera

