Uffes killer

 

…den inplanerade midsommaresan väldigt lång Norrut kommer att kräva ”stora” flugor. Vilket nu också är ganska bra med tanke på min hand/mina fingrar som inte riktigt vill det jag vill. Så för tillfället har storleken betydelse😉 En av mina många favoritflugor är ”uffes killer” made by Ulf Hagström. Idag hade jag äntligen tagit mod till mig att våga binda upp några exemplar själv…

måste finslipa lite på fingerfärdigheten, men lite smånöjd kunde jag nog inte låta bli att känna mig trots allt.

2 thoughts on “Uffes killer

  1. Ser kanon ut, skulle jag gärna testa i Norrby, kläckningarna börjar snart där. Hör av dig om du har vägarna förbi från ca 20 maj till 15 juni så kanske vi kan klämma in dig för lite test. 30 maj t ex ska det plåtas och göras reportage för en finans!?tidning, alltid kul med annat än de vanliga gubbarna på bild. Tips: en grå och ljusbrun märkpenna för vingarna kan vara bra, ibland ”lyser” de vita vingarna för starkt, speciellt om det är soligt.

Kommentera

