Törnrosa DeLuxe

Hej!!…nu var det ett tag sedan jag uppdaterade något här på sidan. Har legat ganska lågt med det mesta. Eftersom jag blivit begåvad med Psoriasisartrit i min högra kroppshalva, från foten till fingrarna, så har livet tagit en annan vändning. Ständig värk och mediciner som inte fungerar som dem ska blandas om vartannat. Vissa dagar har varit bättre, andra sämre. Jag jobbar numera heltid igen men sover nästan all hemmatid, lite som Törnrosa DeLuxe. Det jobbigaste har ändock varit att acceptera allt detta, att det som förut varit helt självklart inte längre är det. Tänk om, tänk nytt… men framförallt tänk framåt!! Fisket har blivit nästan helt lagt på sidan nu under vår/försommar, liksom flugbindningen.. Ja, inte är det lätt att med ”fummelfingar” knyta ihop en tuss eller två, vissa dagar är det ett helt företag att bara hålla i och lyfta kaffekoppen. Frustrationen har stundtals löpt amok och som så många andra sjukdomar är detta en som inte syns på utsidan, vilket kan göra omgivningen mer eller mindre brydd.

Nåväl, detta är inte ett inlägg för att jag vill beklaga mig på något sätt, utan mer för att ventilera tillvaron och tala om för dem som undrat, varför jag varit så tyst på sistone..  appropå ”tänk framåt”: Om 12 dagar ska jag sitta med Sköna Helena i bilen på väg till Sorsele för ett grymt efterlängtat fiske. Så det så!!

8 thoughts on “Törnrosa DeLuxe

  1. Vad tråkigt att din sjukdom sätter käppar i hjulet men skönt att höra att du tänker så positivt och gör det bästa av situationen. Härligt att du kommer upp till Sorsele för lite fiske. Det är du väl värd…

    • ja, det är bara att gilla läget och göra något gott av det som är. Har väl aldrig längtat så mycket efter mygg och frostnätter som nu 😉
      kram och tack ❤

  2. Äntligen ett livstecken, även att det är ett sorgligt sådant, men jag ger dig alla styrkekramar jag bara kan och hoppas att både du och Helena kommer att ha ett underbart fiske och att du får all hjälp som bara finns så att du kan komma på rätt bana igen!! Bamsekram i massor till min sötaste SötSemla!! ❤

  3. … ibland sätter livet människan på svåra o besvärliga stigar … men av de stunder våra stigar har korsats, tycker jag mig ha mött en underbar själ med stor inre styrka … din envishet o positiva inställning o din strävan framåt gör det till en glädje att möta dig … du är en stark o fokuserad kvinna o jag håller alla tummar för att du snart får en medicin som lindrar värken … skickar alla ”må bättre-kramar” jag har till dig o ha nu ett riktigt ”skitfiske” i Sorsele o hälsa myggen … tight lines, vännen … and let Marc get 1 of the hugs i sent you …

    • Fina Christer!!! värmande ord som rörde mig till tårar. Jävlar vad go och glad jag blev!! Marc fick en kram, och du ska få en MEGAKRAM nästa gång vi ses!

  4. Tråkigt att höra att du är sjuk. Jag hoppas att du snart blir bättre och kan fortsätta med ditt fiskande och bloggande som lyser upp tillvaron för oss andra. Kämpa på!

Kommentera

