På vift i Sorsele

Jag och Helena lämnade ett regntungt Västerås mot ett Soligt och Varmt Sorsele. 5 dagars fiske hade vi framför oss och det goa Gävlegänget hade bjudit in oss att bo och fiska tillsammans med dem.

Micke, Rask, Snoran, Rolle, Greven och Tobbe.


Det finns så många fina fiskeställen Norröver, mäktiga vatten och väldigt mycket mygg😉
Över midsommar rodde vi hela gänget ut till en ö och slog upp ett stort militärtält med kamin och en midsommarbuffe som inte gick av för hackor. Helena och jag som är mer vana att äta pulvermat ute på fält var mer eller mindre saliga när sill, potatis, köttbullar, prinskorvar, ägghalvor och nubbe dukades upp bland blåbärsriset. Därefter rodde vi flickor runt med båten i väntan på kläckning och de stora rödingarna. Min enda fångst den dagen blev en 170 cm blondin på torrfluga😉

Vi testade också på att fiska från flytring för första gången. Det var så jävla roligt (ursäkta språket) Tydligen skulle vi visst ut när det blåste som mest och efter mycket om och men, tappade simfötter och bärgningshjälp kom vi till slut ut. Simfötterna jag hade var så stora så jag knappt orkade få ner dem i vattnet, men att både jag och Helena i framtiden kommer att skaffa flytring, det är ett som är säkert.

och visst blev det lite fisk också. Helena tog en fin harr på 1,2kg och därefter flera runt 500-900g… jag fick lov att vänta till sista fiskedagen innan det blev något för mig. En harr på kilot och därefter några runt 500-700g..






Detta bildspel kräver JavaScript.

Stort tack till alla inblandade😉 Sorsele rules!!!!


Sist men inte minst bör tilläggas att J:son flugan håller vad den lovar. Efter 4 Harrar fortfarande snygg som bara den🙂

3 thoughts on “På vift i Sorsele

Kommentera

