En dag i Sottjärn

På lördag eftermiddag styrde jag kosan mot Borlänge och kompisen Tommy från EcoFish för lite Regnbågsfiske i den annalkande hösten. Solen sken över riksväg 70 och jag hyllade den på bästa sätt 😉 nåja, den gick inte imoln iallafall 😀

Idag, Söndag ringde klockan kl 05.03 och efter kaffe och div packning begav vi oss mot Grangärdet och vackra Sottjärn…


Till väder hade vi regn och ännu mer blåst som varade i stort sett hela dagen..


medans jag roade mig med att plurra, inte bara en utan två och tre gånger så gjorde Tommy det vi kom dit för att göra, nämligen få fisk! Dagens enda upptagna, liten men stark och vild. Jag missade 5 st pga ouppmärksamma mothugg, men så blir det ibland 🙂


Choklad och goa vänner är en oslagbar kombination, även mindre lyckade fiskedagar.

Känns på nåt vis bra att hösten kommer att bli lång… I´ll be back!!

6 thoughts on “En dag i Sottjärn

  1. Fiske i goda vänners lag, gör en plurrning eller två bara mer minnesvärd ! Byxor och skor torkar, men chokladen skulle jag behållt själv ! Ego som jag är ! Skitfiske !

Kommentera

