Morrhårsnymf

..på tiden att det börjar hända någonting här på sidan igen…mycket ( läs: det mesta) som varit fiskerelaterat har legat på hyllan pga sjukdom och annat som kommit emellan… Bl.a. så upptäckte jag i somras när jag kom hem från norrlandfisket att i stort sett allt mitt flugbindningsmateriel hade flyttat utomlands (shit happens) och att börja om från början är inte ekonomiskt det mest ekonomiska man kan ta sig för, dock sakta men säkert och med hjälp av goa vänner och ett och annat fä så börjar det luta åt rätt håll igen😉

20121111-153207.jpg
apropå fä så blev vinterns först fluga bunden av morrhår från min katt och trogne följeslagare i livet, Hans-Olof! Poängteras bör nog att jag INTE ryckt bort några morrisar utan tålmodigt samlat under åren dem han självmant fällt… Faktiskt ett intressant flugbindningsmateriel som jag definitivt kommer att testa i fler skepnader än i små morrhårsnymfer.

20121111-153721.jpg

På återseende🙂

8 thoughts on “Morrhårsnymf

  1. … trist när sjukdom o ”annat” ruskar om tillvaron o förändrar planer o förhoppningar … skönt att se dig tillbaka med lite fiskegodis igen, här på din sida … hoppas för Hans-Olofs skull, att du får snabb ordning på nytt flugbindningsmaterial, så han inte behöver oroa sig …🙂 … intressant liten nymf du gjort, bye the way …

  2. Ja SötSemlan, det är ett helvete att resa sig upp ibland, både vad gäller psykiskt, fysiskt och materialistiskt men heja dig!! Har saknat dina fina inlägg och håller tummarna att du kommer igång igen nu!! Puss och kram❤

Kommentera

