Indoktrinering?

Jag har jobbat inom förskolan i snart 17 år och kan påstå att jag läst ganska många barnböcker.
Väldigt, väldigt många för att vara mer exakt. Läste häromdagen en bok som heter ”kompisen längtar” skriven av Moni Nilsson och Per Gustavsson. Den var varken bra eller dålig men den gav mig en funderare över om någon av författarna med all sannolikhet är fiskeintresserad utöver bokskrivandet… Kanske är min tanke galet långsökt, men om man nu skriver barnböcker och värnar om fisket, tex Catch and Realese… Så är det ju genialiskt att indoktrionera de små liven redan innan de ens börjat att fiska, för att försäkra sig om att de har förutsättningar att få en bra värdegrund vad gäller fisket…

20130123-185952.jpg

20130123-190010.jpg

Som jag ser det släpper man tillbaka den fisk man får om man inte har någon användning för den 😉

One thought on “Indoktrinering?

Kommentera

