Fiskutsättning med Klubben

…Dags att hjälpa till med fiskutsättning i en av våra klubbsjöar… Jag hade aldrig varit med tidigare och såg fram emot en rolig och lärorik dag.
fisktransport
efter en stunds väntan kom fisktransporten och nu var det dags att få 200kg fisk snabbt i sjön…

vattenfyllning
Klubbsjön ligger en bit bort, dit fisktransporten inte når, så det blir en liten procedur kring det hela. Först lastas fisken i tunnor, transporteras i båt över en liten grund sjö och bärs sedan sista biten ned till Klubbens sjö…
båtskjuts
IMG_7253
Klubbordföranden tog sig en liten tupplur medans team-2 på andra sidan sjön bar fisk.

Team-1 tog sig över sjön på ett minst sagt underhållande sätt😀 och för ett kort ögonblick kändes det som om jag befann mig på en gondol, glidandes genom Venedigs kanaler..
bär fisk
slutdestination
bäveråtgärd
Efter att fisken kommit dit den skulle var det dags att vidta åtgärder att få bort ett stort träd som bävern fällt rakt över stigen…
korvpaus
Gott med lite grillat och trevlig samvaro

Även båten skulle förflyttas över land och jag gjorde ett tappert försök att agera arbetsledare… Dock måste båten nu lagas innan nästa sjösättning då den tog in ganska mycket vatten sista vändan.
på väg hem
En lärorik och härlig dag tillsammans med de goa gubbarna och grabbarna från FK Aspen… mycket skratt, fiskeskrönor, slip och släp och nästa gång jag tar upp en fisk från någon avlägsen sjö kommer jag nog att vara mer tacksam, då jag nu vet vilket jobb som ligger bakom..

3 thoughts on “Fiskutsättning med Klubben

  1. Kul att se att bloggen är igång igen!

    Hur gick fisket med Tommy? Träffade honom precis innan ni skulle ut.

    • Ja, nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här, men bättre sent än aldrig😀
      Har ingen koll på hur det gick för Tommy och c:o då de började fiska då vi for hemåt i kvällen…

Kommentera

