Ephemera danica…

..det känns nu att det är på gång… Den där diffusa längtan som växer sig starkare att någonting är på gång….

20130526-202342.jpg
Och, ja..jag menar när den vackra Ephemera danica, gör entré i våra vatten… När jag blundar ser jag det spegelblanka, det solglimmande… En rörelse på vattnet och ur djupet en magnifik stigning, lätt krusning och nästan ljudlöst sprider sig ringarna ut över vattnet… Ett perfekt mothugg och böjningen av spöt är ett faktum…

20130526-203134.jpg
Kom min vackra varelse och låt oss leka i vattenytan ett tag… Jag har blåst dammet från mitt flugbindarbord och försökt att efterlikna din skönhet… Om 19 dagar är jag på väg mot dig, kom mig till mötes!!!

Kommentera

