EcoFish Trout Camp, Dala-Floda

20130615-215847.jpg
For iväg till Dala-Floda och mötte upp kompisen Tommy för lite flytringsfiske. Kvällen var fantastisk och spänningen hög när enstaka stora Danicor entrade den spegelblanka vattenytan… Tommy fick en fin liten öring medan jag fick slagsida på flytringen och en snäll ”sjögranne” kom till undsättning och bogserade oss in till land 20130615-220518.jpg 20130615-220716.jpg Hade jag inte blivit bogserad hade jag nog tillslut fått simma in till land… (det kändes så iallafall) Om inte annat så hade jag ju något att skylla på då jag blev fisklös😀 Dagen efter gick vi upp i gryningen och for ner mot den närbelägna forsen… 20130615-220936.jpg Det var otroligt vackert. Vattnet, strömmarna… Kanske lite för mycket vind emellanåt, men stället hade potential, och Tommy berättade att det hade kommit upp fina Öringar dagarna innan… Men idag ville det sig inte riktigt..

20130615-221319.jpg Vi fiskade av både uppströms och nedströms utan resultat. Dock blir man väldigt förundrad över hur mycket skräp som finns längs med vattnet… En TV var dock det sista man trodde man skulle springa på i jakten på öringen. Nåväl, fisketiden tog slut och det bidde ingen öring denna gång men med trevligt sällskap och lite god choklad så finns det inget att klaga över… I’ll be back!!!

20130615-222637.jpg

2 thoughts on “EcoFish Trout Camp, Dala-Floda

    • Tack Hasse!! För två månader sedan trodde jag inte att jag skulle orka så mycket som jag gör idag. Jag tar tillfället i akt och kör på. Fullt ös – Medvetslös😉

Kommentera

