En mors dilemma…

Min son sitter i solen på terassen, försjunken i tankar… Tittar sedan upp på mig och säger: ”morsan, jag behöver nya byxor, det är hål överallt i dem här” Jag tittar tillbaka och nickar lite instämmande. ”Kan vi åka och köpa?” Fortsätter han. ”Jag vill ha hela byxor till skolstarten”.

20130820-183300.jpg Jag tittar på honom och försöker komma på hur jag ska förklara mitt dilemma… ”Nja, det går nog inte” svarar jag lite lågt och låtsas peta bort något från tröjan, något som egentligen inte finns. ”Vad menar du?” Svarar han. ”Såhär kan jag väl inte komma första dagen på gymnasiet”.
”Nä, det har du rätt i” håller jag med om ”men det är så det får bli nu, du får vänta tills nästa månad för morsan har köpt en laxrulle…” 😄

2 thoughts on “En mors dilemma…

Kommentera

