”Lika nördig som mig”

…kommer på mig själv medans jag går genom rummen att jag stannar upp, petar lite, vevar, ler, petar lite till…ler, vevar lite mera.. ”Du är ju lika nördig som mig” fick jag som svar när jag påtalade mina göranden för den ”rutinerade laxfiskaren” ifrån Norr… och det stämmer nog ganska bra tänker jag för mig själv medans jag vevar lite till… För idag kom äntligen min laxrulle på posten, och då får man vara precis hur nördig som helst 😉

20130828-200749.jpg
Sådär ja, ännu ett litet steg närmare… Nu har jag spö OCH rulle… Men faktiskt så har jag en Laxfluga också… dock en laxfluga jag aldrig kommer att fiska med. Det är en tilltufsad och aningen osymmetrisk skönhet med 14 år på nacken men med ett, för mig, stort affektionsvärde… den får liksom bara hänga med ändå 🙂

20130828-202122.jpg

2 thoughts on “”Lika nördig som mig”

Kommentera

