Kastträning och Kolbulle

Blev upphämtad strax efter fyra på söndag morgon och mötte efter knappa 2 timmar ett dimbeslöjat Älvkarkeby. Jaha, det var alltså här jag skulle få mina första skälvande lektioner i konsten att kasta med tvåhands… (Fick en kort introduktion förra året av herr Jonsson i Ljusne, där den här resan började med en lax på 9,6kg)

20130916-195326.jpg efter lite kaffe och macka satte vi igång och jag var grymt taggad…. Efter många skratt och liknelser av trånga, mörka garderober… Blev jag lämnad att öva på egen hand en liten stund

20130916-195921.jpg jag kastade och kastade och kastade… Och i en kort paus kom Sivan (fjällorna) och hälsade på, och det var ett kärt möte då jag inte träffat henne på jättelänge. Här glatt poserande med Per, min för dagen privata guide.

20130916-200414.jpg Tiden går alldeles för fort när man trivs och har det roligt, och jag kämpade på med div kast och riktningar och fick testa på olika spön och linor… Väldigt lärorikt…samt mycket kvar att lära. Plötsligt drog det till i linan och jag han tänka, oj en lax… men det hade nog varit för mycket att hoppats på, en söt liten abborre fick bli min premiärfisk i Älvkarleby😉

20130916-201740.jpg Efter en god lunch bestående av Kolbulle med fläsk och rårörda lingon, bytte vi plats och gav oss på att jaga lite öring… Inte heller här visade sig de stora fiskarna men jag fortsatte enträget med att kasta och kasta…. (Kanske just därför fiskarna uteblev) Däremellan var det skönt att bara sätta sig ner och njuta av stunden, sällskapet och ljudet från älven… Blev glad då jag såg att min favoritblomma ännu blommade,

20130916-202332.jpg For hemåt i den annalkande kvällen med huvudet fullt av kastmoment, armriktningar och djungelvrål😉

One thought on “Kastträning och Kolbulle

Kommentera

