Söndagsflugor…

skönt med lediga helger, att bara boa in sig och inte göra någonting annat än det man har lust med… Ex, att låta flugbindningsgrejerna ligga utspridda över hela köksbordet, hela helgen, så man får äta någon annanstans😉 Fast det dröjde ända tills idag, söndag innan jag hamnade bakom städet.. Men det kändes bra att se och veta att allt låg där det skulle. Så dagen till ära blev det några lax-och öringflugor… Hade fått ett paket krok söderifrån och var ivrig att gå lös på dem…

20130929-200500.jpg insåg ganska snart att jag hade en tendens att överdressera flugorna, men jag gillar när det är fluffigt, så det är svårt att tänka om, tänka glest😀 men med lite sms-support så fick jag nog till det en aning

20130929-200859.jpg det är iallafall grymt kul med laxflugor, och faktiskt mer hanterbart för mig då fingerlederna inte alltid vill det jag vill…. Bra också med verktyg som är bra att hålla i…

20130929-201411.jpg min favorit är denna dubbningnål som Ulf Löfdal har gjort. Förutom att den är grymt snygg så är den fantastisk skön att hålla i.🙂 over and out!

Kommentera

