Kastträning och kolbulle del 2

Efter att sömndrucket ha hjälpt ett förvirrat fotbollslag i rätt riktning blev jag upphämtad i den tidiga morgonen av Per aka Gurkan för vidare färd mot Älvkarleby.. Först stannade vi till i Najc fiskebutik, för lite kaffe, fiskesnack och shopping innan vi rullade vidare… jag var nog ganska taggad att testa lite nya spön/linor samt att kastträna, även fast lederna inte alls tyckte likadant som mig.. Efter ett tag insåg jag dock att det heller inte var helt fel att sitta på ”avbytarbänken” och bara njuta av tillvaron och umgås med alla de härliga människor som bara en fiskesträcka kan erbjuda…

20131022-203341.jpg efter en fantastiskt god lunch bestående av Kolbulle med rårörda lingon, fortsatte jakten på kastkontroll och öring/lax… Vilket i mitt fall då inte gick riktigt som jag hade tänkt, men testet av Spey XLA kändes ändå hyfsat bra/lätt att kasta med..

20131022-210827.jpg Efter dagens slut begav vi oss hem till Siv och Leffe som bjudit in oss att stanna över natten. Det kändes varmt, gemytligt och som hemma att få umgås över fantastisk god mat, lite vin och mycket skatt och självklart fiskesnack.

20131022-211431.jpgHär visar vi ”laxbrudar” upp vilka stora laxar vi fått 😉

20131022-211623.jpg Efter en låååång och god frukost blev det kramkalas innan det blev dags att återigen bege sig ner till älven för lite söndagsfiske… Det syntes en del fisk, och en och annan (dock inte många) blev krokade… Men som vanligt är ju det alltid på den andra sidan, av andra fiskare 😀 Solen sken och påsen med djungelvrål smakade fantastiskt gott. Och trots Pers uppmuntrande ord kände jag mig lite som tjuren Ferdinand som satt under sin korkek… Fast det var fantastiskt skönt att ”bara få vara”… till slut var det dags att ta tjuren vid hornet och bege sig hemåt mot den annalkande vardagen. per

Sist men inte minst, vid en älvkant nära dig, kommer ett ”Tips från Coachen” (Tack Mårten)

2 thoughts on “Kastträning och kolbulle del 2

Kommentera

