Lodjursspår och Premiärfiske…

spöhållare
Jaha, så blev det tillslut ett nytt år… och vad gör man då, såhär på årets första dag? Jo, man flugfiskar såklart😉 Jag var på besök hos kompisen Tommy från ecofish.se och vi begav oss till Käringforsens ekofiske (en del av Västerdalälven) för årets premiärfiske.icefish…med Bambivarning på benen begav vi oss ut mot iskanterna för att kunna nå de lugna, isfria sel där öringen med all säkerhet fanns/finns. hejTommy hejar glatt på fiskevårdsområdets ordförande som kommer ner till älven och utbyter lite fiskeskvaller… medans jag fortsätter att lägga ut flugan under tystnad..icefish2…plötsligt känner jag det välbekanta rycket i linan och inser efter ett tag att jag bara står och ler av euforisk glädje över detta, vilket resulterar i att årets första öring hinner avkroka sig själv och simma tillbaka ner till sin plats under iskanten… och jag…ja, jag ler vidare och gör ett nytt kast… Efter några timmar är det ganska kallt om fingrarna och vi beslutar oss för att packa ihop för dagen och fara hem mot stugan för en värmande kaffetår. lodjursspårDet känns bra i själen att ha fått börja året med ett flugspö i handen, och dessutom fått se lodjurspår (mitt favoritdjur) efter älvkanten… vackert och nästan lite mäktigt❤

2015 kommer att bli ett bra år😉

Kommentera

