På jakt efter silver…

…eller kanske bara en fantastiskt härlig dag tillsammans med goa vänner och galna fiskekompisar. I lätt snöfall for jag och Esa mot Roslagens kust för att möta upp Patrik, Lars och Ulf för en härlig dag ute vid kusten…

IMG_4508Det känns ju ganska normalt att pulsa genom snö med flugspöt i handen.
Fast å andra sidan så är män i vadare inte helt fel😉😀

IMG_4513
Växlande vindar, Förrädiska vågor och Isbeklädda tångkanter till trots så är det en Lisa för själen att vara vid havet…

IMG_4523
Värmande eld, gott kaffe och underbart goa människor känns alltid helt rätt.


Patrik vadar runt i PatrikBay på jakt efter det åtråvärda silvret…

och visst blev det ett silver, inte till ovan nämnde dock, utan jag lyckades få till det!! Hugget kom mitt i en våg som sköljde över min rygg och fick mina fötter att lätta från botten… och med 0,18 tafs och hullinglös krok, blev det en utmaning att se till att fisken till slut kunde håvas, snabbt fotas och sedan återfå friheten…

IMG_4533.PNG
Foto: Patrik Bergqvist

Även Esa och Lars hade fiskelyckan på sin sida denna dag. men det bästa av allt (efter att man fått fisk såklart) är att få umgås med folk som är lika galna som en själv. Just love it!!❤

2 thoughts on “På jakt efter silver…

Kommentera

