Flugbindning & Gemenskap

Ännu en fantastisk dag och kväll hemma hos Erik Orre. Nya bekantskaper, skratt, värme och en massa flugbindning. Jag trivs som fisken i vattnet med likasinnade. Lite choklad på det och det blir svåröverträffat… ;-) 

Det blev en hel del flugor bundna och när mörkret sedan länge hade lagt sig över bygden blev det dags att lämna ”the man cave” och gå ner till den stundande middagen..


…även här fortsatte värmen och gemenskapen och alla drog sitt strå till stacken till att förbereda middagen under ledning av Herr Orre.  Känslan av ett stort härligt kollektiv infann sig bland sorlet och stöket, och plötsligt kom jag på mig själv med att stå och tänka att just såhär kunde jag tänka mig att bo, tillsammans med ett gäng goa ”gubbar” som far runt och bara är sådär mysiga och glada..

..vi flugfiskare är nog lite ”eljest” men som sagt, lika barn leka bäst ❤️

Kommentera

