Lucialördag och bilkaos…

…Jaha, så har man gjort ett försök att få bilen att göra någonting annat än att bara stå. K-sprit i tanken och lånad bogseringslina. Inget händer… den hostar lite (kanske smittat av Virus??) Det är kallt med bilfix mitt i vintern… och halt som bara den…. Thomas och jag försöker bogsera ut bilen från parkeringsrutan, men utan resultat… jo, linan gick av..
Vi misstänker ispropp… men det är väl bara att vänta på värmen just nu… har inte tid eller råd att göra något annat just nu…Har satt batteriet på laddning i brist på annat…ha, ha. Och dubbelpunktering på cykeln… visserligen lättare att fixa än en röd skrotbil… men jag orkar inte mer just nu… *långsvordomsramsaöverbilen* Jag måste ha bilallergi… kan man ha det??

förutom bilkaoset så har jag haft en riktigt bra dag… kännt mig piggare efter en veckas sängliggande… orkat med en hel del… Men kanske också för att dagen började så underbart…. med sovmorgon och kaffe på sängen av thomas som kom in och sjöng ”Santa Lucia”…

imorgon blir det heldags dansuppvisning och innebandy…
Ha en fortsatt bra luciadag, alla!!

ps. Alice borde ha vunnit idol.

Lämna en kommentar