Tomten binder laxflugor…

…nja, det tror jag nog inte han har tid med i dessa dagar, så jag tänkte att jag som aldrig i hela mitt liv bundit en laxfluga skulle hjälpa honom lite…Vet inte ens om han fiskar lax, men träffar jag honom skall jag fråga… Ska jag vara riktigt ärlig har jag ingen aning om vilken sorts laxfluga jag bundit… Band flugan efter ett halsband jag har…vet någon om den har ngt namn, så hojta gärna till… Jag har ingen kunskap om vilka material som skall/ bör användas och i vilken ordning…än mindre hur man ”gifter ihop” vingen… Men binda en laxfluga, det hade jag bestämt mig för att göra…Och så skedde… Att den är galet ”rufsig” och säkerligen fullkomligt oproportionerlig det bjuder jag på… Jag har bundit mitt livs första Laxfluga och jag känner mig lite mysigt stolt 😉

my first salmon thingy...

ha en riktigt God Jul och var rädda om varandra!!

2 tankar på “Tomten binder laxflugor…

  1. … :):):) … om man inte försöker, kan man heller ALDRIG lyckas … du är modig o vågar göra det svåra … tycker din första lax-fluga är charmig som bara den … GOD JUL tillbaka, min fina vän … kramar från mig till dig … ingen aning om vad den heter, dessvärre … hoppas på ett havsöringsfiske med Martin Ågnell direkt efter nyårsafton … kan bli spännande … :):):)

    • …jag får helt enkelt leva med risken att det kanske inte heller är någon laxfluga, men då är det så, shit happens 🙂 Tack för dina fina ord och en riktigt god och fin jul till dig och de dina.. samt att Du och Martin får ett grymt nyårsfiske!! KRAM!!

Lämna en kommentar